2020. március 22., vasárnap

12 órás írásmaraton?!

Tegnap kipróbáltam a 12 órás írásmaratont, egyfelől azért hogy teszteljem magam, kiderítsem vajon mennyit tudok írni ennyi idő alatt, de mindenekelőtt azért hogy végre túl tudjak jutni azon a részen, amivel már napok óta szenvedek.

Az angolul 12 hour write-a-thont Kate Cavanaugh videója ismertette meg velem, és hozta meg a kedvem hozzá már nagyon régen. Tegnapelőtt újra rátaláltam erre a videójára, ezért úgy gondoltam, miért is ne? Szombat hétvége, különben is önkéntes távolmaradásban vagyok, és az egyetem előrehozott tavaszi szünete is most jár le, úgyhogy ez a tökéletes alkalom egy ilyen kihívásra.
És itt is van az eredmény. Az elkövetkezendő részeket a 12 (13) óra alatt írtam, ameddig ez az egész történet tartott. Az eredmény: majdnem ötezer szó egy nap alatt. De még inkább: a megakasztó jelenet befejezése és másik két teljes jelenet megírása történt a write-a-thon alatt. Most lássuk részekre bontva:



Tehát: 101467 szóval indultam.

1.       óra, 481 szó (101948)
Jelenleg így néz ki képernyőm:


- 2. óra, 321 szó (102269)
 „Mostani jelenet, mivel rövidke, ide másolom (~~ilyet szoktunk, ugye. ugye?~~). Szereplők: Dalma = főszereplő, József = sorozatgyilkos, Ferenc bácsi = nevelőapu, Darajos = seggfej közbiztonságügyi miniszter
"– Hallottam… egy *pletykát* az iskolában, hogy valaki látta az erdőben Józsefet – mondta Dalma. A teremben ülők egy személyként kaptak levegőért, egy gyerek leejtette a villáját. – És utána pár nappal már ott voltak a boszorkánypóznák. Akkor ez véletlen?
Ferenc bácsi figyelmeztetőleg a karjára tette a kezét, tekintetével azt üzente, ne mondjon többet.
– Neeem, a kettőnek semmi köze egymáshoz. Nem is hallottam erről a pletykáról! Hogy mit ki nem találnak a gyerekek! – nevetett Darajos, egészen felvíve a hangsúlyát, mintha kisgyerekekkel beszélne. Ezután elkomorodott, és az asztalra könyökölt.
– Nézd, Dalma. Dalma, ugye? – pillantott a szüleire, de meg se várta a megerősítést. – József nem létezik! Ő csak egy kitaláció, érted? Mint a húsvé… – a gyerekasztalra pillantott – mint Hasfelmetsző Jack–
– Jó étvágyat mindenkinek – dörmögte az orra alá valaki, de Darajos zavartalanul folytatta lekicsinylő hangnemében.
– Ő csak egy félvérek által generált kitaláció, akire ők és a szennylapok rákenhetnek mindenféle csúnyaságot. Nem is csoda, hogy rémeket látnak az iskolában! De neeeem, Dalma, József nem létezik, őt nem láthatta senki. Talán csak egy árnyék volt vagy nimfa.
Hozzá akarta vágni, hogy ő volt az, aki látta Józsefet, de aztán eszébe jutott, hogy az igazgatók megígértették vele, hogy nem beszél erről. Mást kellett felhoznia.
– Anyám látta – adta ki az aduászát. Ennek mindent eldöntő érvnek kellett lennie. Darajos ehelyett alig bírta magába fojtani a röhögést."

3.       óra, 570 szó (102839)
Olyan szép képernyőképem van! Ókikötő, Dubrovnik, Horvátország.


4.       óra, kb 700 szó (103539)
Annyira elmerültem, hogy észre sem vettem, mikor léptem át a negyedik órából az ötödikbe. Így kb-alapon képes voltam pont onnan visszaszámolni a szavakat úgy, hogy kerek 700-ra jöttek ki.


5.       óra (103916), 377 szó:
Nem voltam túlzottan fókuszált, de legalább az óra elején még elmerülve írtam.

6.       óra (104182), 266 szó:
Ebédeltem és sok minden mást csináltam, szóval nem haladtam valami sokat, csak az utolsó tíz percben sprinteltem egyet. Nem sok, de legalább Gálék részét befejeztem.

7.       óra (104540), 358 szó:
Discordon toltunk egy 25 perces wordwart, ami nekem inkább 30 perces lett, de az alatt hoztam össze a szavak többségét.

8.       óra (105010), 470 szó:
Wordwarral kezdtünk, amibe én 10 perccel később csatlakoztam be, de sebaj. Haladok, már Dalmáék karácsonyi részét írom. Később csináltunk még egy wordwart és kicsit beszélgettünk Discordon. Kate Cavanaugh továbbra is inspirál.



9.       óra (105204) 194 szó:
Kicsit átlógtam az előző órából ebbe, ezért gyakorlatilag háromnegyed órám van ebből az órából.
De befejeztem Dalmáék ajándék-osztogatását. Most jön az a következő órában, hogy Dalma olvas az ’50-es évek nemzeti mozgalmáról.

10.   óra (105452) 236 szó:
Kate épp elkezdett egy live-streamet meg elvileg ww van discordon is, de jelenleg nem nagyon haladok. De mindegy, összeszedem magam, mert kezd decline-ba hajlani a haladásom.



11.   óra. (105907) 452 szó:
Már nincs sok, menni fog! Két óra, kibírom.

12.   óra (106298) 391 szó, összesen 4831 szó a 12 óra alatt, azaz kb 6,7 szó/perc
Mikor kerültem be az utolsó órába?! Wow, bele kell húznom. Kábé egy jelenet közepén hagytam közbe a számolást, úgyhogy azt még valami lezárható helyig elviszem.

Így végül (kicsivel több, mint 12 óra után ugyan) 106623 szó lett az eredmény, azaz 5156 szót írtam ma.

Összességében véve azt mondom, megérte :) Szeretnék majd az áprilisi Camp Nano alatt is legalább egy ilyet csinálni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése